Studijska fotografija se dosta razlikuje od one koja se izvodi napolju, s obzirom na to da fotograf
ne može samo da ušeta u studio i da počne da slika. Fotografisanje u studiju zahteva dosta
pripreme.

Zbog toga je fotografija napolju znatno spontanija: ona podrazumeva “hvatanje” prirodno stvorene scene, bez mogućnosti manipulacije svetlošću i okolinom. S druge strane, studijska fotografija omogućava fotografu da sam stvori scenu i da kontroliše sve njene elemente, počev od svetlosti, pa sve do položaja onoga što je u datom trenutku predmet njegove fotografije.

Moć manipulacije koju omogućava studijska fotografija, upravo je razlog zbog kojeg ovaj žanr svakim danom postaje sve popularniji. Ponekad nam je, iz ovih ili onih razloga, potrebna slika sa tačno određenim osvetljenjem, u tačno određenom ambijentu, što je u prirodnom okruženju dosta teško pronaći.

Fotografisanje portreta

Kada govorimo o fotografisanju portreta, onda govorimo o jednom vrlo složenom zadatku. Zbog čega je to tako?
Pa, kao što je oduvek bio slučaj u likovnoj umetnosti, tako i u fotografiji portret treba da prikaže
ne samo lice osobe, već i njen karakter i duh, koji se očitavaju u izrazu i linijama lica. E sada,
ovaj zadatak fotografu može biti dosta otežan, jer su ljudi često stidljivi i stisnuti pred kamerom,
osećaju se neprijatno i prosto ne znaju kako da se ponašaju, što se sve primeti na samoj slici, pa
zbog toga i pomišljaju da uopšte nisu fotogenični.

Zato je u fotografisanju portreta neophodan fotograf koji je već imao dosta iskustva sa ovim situacijama, i koji je, shodno tome, razvio pristup koji će ljudima pomoći da se opuste i da se pred kamerom osećaju prirodno.

Modna fotografija

Modna fotografija, odnosno fotografisanje modela, predstavlja poseban posao za fotografa, jer imamo svest o tome da od kvaliteta tih fotografija zavise i vaši budući poslovni angažmani.

Fotografisanje modela je usluga koja ne podrazumeva samo fotografisanje i kasniju obradu slika, već obuhvata dosta širi spektar usluga.

Da biste se slikali za modni book, pre toga je neophodno da odaberete adekvatne odevne kombinacije, ali i da vas našmisnka profesionalni šminker. Snimanja se rade u studiju, ali moguće je i poželjno odraditi ih i napolju, da bi se model promoviosao kao uspešan ne samo u veštačkom, već i u prirodnom okruženju.

Fotograf treba imati na umu i da na slikanje za modni book ne dolaze uvek samo profesionalni modeli, koji već znaju da se pred kamerama ponašaju prirodno i opušteno, nego i da je često reč o amaterskim modelima, koji prave tek prve korake u modnoj industriji, pa zbog toga mogu imati intenzivan osećaj treme i neprijatnosti. U tom slučaju, dobar fotograf mora da ima poseban pristup kojim će opustiti modela i ublažiti tenziju.

Fotografisanje proizvoda

U ovom slučaju, fotograf mora da ume da na svojim fotografijama izdvoji određeni proizvod od gomile drugih konkurentskih proizvoda. Danas, fotografija zaista igra veliku ulogu u plasiranju proizvoda na tržište. Marketing je jedna od najdominantnijih sfera današnjice, i često se ispostavlja kao bitniji faktor i od samog kvaliteta proizvoda.

Profesionalna fotografija proizvoda takođe spada u vid marketinga, a Octopus design se već godinama bavi istraživanjem uticaja fotografije u ovoj oblasti. Dakle, prodaja vašeg proizvoda može umnogome da zavisi od toga kako izgleda vaš katalog, odnosno vaš propagandni materijal. Zbog toga je vrlo važno da fotograf istraži vaš proizvod i da ga razume, da shvati šta ga to izdvaja od ostalih konkurenata, da bi potom to sve preneo na fotografiju koja će istaći jedinstvenost proizvoda.

0666088815